Fitness

FITNESS

V prvom rade by ste sa mali oboznámiť so skutočnosťou, o čom vlastne taká posilňovňa je a na spevnenie ktorých svalových partií konkrétne stroje slúžia. Nebojte sa teda absolvovať malú exkurziu našim zariadením a neotáľajte ani s otázkami smerovanými skutočnému odborníkovi v tejto oblasti. Nechajte si vysvetliť účinky i správnu techniku cvičenia, pomôže vám to vyvarovať sa nepríjemným preťaženiam, či len obyčajným rozčarovaniam z neželaného konečného efektu.

Minimálne tri úvodné tréningy by mali prebiehať formou kruhového tréningu. Slúži na rovnomerné precvičenie celého tela, teda veľkých i malých svalových partií a znamená, že v dvoch až troch sériách prestriedate cvičenie na jednotlivých strojoch. Vaše telo si touto formou oboznámenia s novým systémom zaťaženia ľahšie zvykne na pohyb.

Strečing je súčasťou každého fitness tréningu a je nielen zdravý, ale prispieva tiež k vytvarovaniu štíhlych dlhých svalov.

KARDIO

Pomocou kulturistického tréningu môžeme dosiahnuť zväčšenie objemu, väčšiu hustotu svalstva alebo dokonalejšiu vyrysovanosť. Tieto všetky znaky sa dajú pozorovať pomocou pohľadu a sú aj hlavným kritériom pri posudzovaní účinnosti tréningového zaťaženia. Na druhej strane silový tréning podporuje vyššiu hustotu kostí, zvyšuje vôľové vlastnosti, podporuje psychickú odolnosť, teda také deje a zmeny, ktoré nie sú vidieť pohľadom. Ani jedny z účinkov na organizmus nemožno podceniť a treba ich rozvíjať súčasne.

Osobitný vplyv má tréning na srdce, ktoré tvorí najdôležitejší sval v ľudskom tele. Kardiovaskulárny systém je tvorený srdcom, cievami a krvou. Jeho hlavnou úlohou je transport kyslíka do pracujúcich orgánov a následne odstraňovanie odpadov metabolizmu.

Dokonalý srdcovo-cievny systém je zárukou bezproblémového fungovania organizmu a je predpokladom optimálnej odozvy organizmu na silový tréning, čo znamená, že tréning je limitovaný úrovňou a potenciálom srdcovo-cievneho systému.

Medzi hlavné výhody kardio-tréningu patria:

  • väčší objem prečerpávania krvi
  • fyziologicky zväčšené srdce
  • zníženie krvného tlaku
  • zníženie pokojovej pulzovej hodnoty
  • zväčšenie objemu hemoglobínu
  • účinnejšie zásobovanie svalov kyslíkom
  • rýchlejšie odstraňovanie splodín z organizmu
  • zníženie cholesterolu

Aerobic

BODYWORK (BODYFORM, SOM)

je postupné posilňovanie svalových skupín. Využíva hmotnosť vlastného tela, jednoručné aerobicové činky, gumové expandery… Ťažisko cvičení je zamerané najmä na problémové partie brušného, sedacieho a stehenného svalstva.

POWER JOGA (FITNESS JOGA, ACTIVE JOGA)

Cieľom pravidelného cvičenia Power jogy je harmónia tela, psychiky a mysle. Power joga uvoľní, posilní a zaťaží súmerne svaly celého tela. Odstráni sa dysbalancia (nerovnováha svalov), ktorou v súčasnej dobe trpí väčšina populácie. Zlepšuje flexibilitu, silu, zachováva prirodzenú hybnosť kĺbov, vyrovnáva skoliotické držanie tela, zlepšuje hybnosť a pružnosť chrbtice. Power joga neprináša mohutné bicepsy, ale ponúka vyvážený prístup k udržaniu telesnej kondície, zlepšeniu pohybového aparátu, zdokonalenie postoja a pohybovej koordinácie. Odpočiniete si, nebudú vás bolieť kríže, spevníte si panvové dno, doplníte energiu a budete sa cítiť oveľa lepšie. „Joga“ znamená „spojenie telesnej a duševnej stránky človeka.“

PILATES

je zázračný systém pohybov, ktoré blahodarne pôsobia na telo a dušu. Cviky aktivizujú hlboký (stabilizačný) svalový systém, čím odstraňujú svalovú nerovnováhy, zmierňujú bolesti chrbtice a kĺbov a kladú dôraz na správne držanie tela.

Táto metóda koordinuje dýchanie s pohybmi, zlepšuje rovnováhu a flexibilitu, spevňuje oslabené a zároveň naťahuje skrátené svaly, zlepšuje kondíciu, skľudní myseľ, a tým zmierňuje stres.

KRUHOVÝ TRÉNING

Kruhový tréning predstavuje nápadité a účinné spojenie aeróbneho princípu cvičenia a posilňovania podľa presne určených zásad. V tom našom sa cvičí 10 cvikov na konkrétny čas tak, aby bolo počas hodiny precvičené celé telo.

Su ľahšie aj ťažšie varianty cvikov, takže tréning zvládnu začiatočníci a na svoje si prídu aj pokročilí cvičenci.
Je to výborná kombinácia aeróbneho cvičenia, spaľovania tukov aj budovania svalstva.

 

ROZVRH SKUPINOVÝCH CVIČENÍ

 
8:00 – 9:00 9:00 – 10:00 10:15 – 11:15 17:00 – 18:00 18:00 – 19:00 19:15 – 20:15
Pondelok Active Joga
Slávka
Dynamic Core Joga
Maťka
Pokročilí
SOM
Angela
Utorok Bodyform
Alenka
Bodywork
Katka B
Streda  Zumba kids
Zdenka
Pilates
Katka začiatočníci
SOM
Angela
Štvrtok  Kruháč
Robo
Zumba Fitness
Ivana
Bodywork
Katka B
Piatok Bodyform
Alenka
Sobota Dynamic Core Joga
Maťka začiatočníci
Nedeľa Hatha Joga
Aďka
Bodyform
Alenka

Solárium

SOLÁRIUM

Svetlo, ktoré solárium vyžaruje, má optimálne zloženie pre rýchle a veľmi efektívne opaľovanie ľudskej pokožky. Špeciálne lampy poskytujú pomerne vysoký podiel mierneho UV “A” opaľovacieho žiarenia. Toto predchádza spáleniu, kým súčasne vyvoláva pekné opálenie do bronzova v extrémne krátkom čase. Okrem kozmetického efektu (atraktívne opálenie) je vhodné množstvo opaľovania zdraviu prospešné pri metabolických poruchách alebo prechladnutí. Tiež veľmi dôležitým faktom je, že počas opaľovania v soláriu sa tvorí v pokožke vitamín “D”, ktorý priamo ukladá vápnik do kostí, teda pôsobí proti odvápňovaniu organizmu. Pri rôznych kožných ochoreniach, ako je akné, psoriáza, seborhea sa tiež prejavuje priaznivý efekt opaľovania v soláriu.

Pred použitím solária:

zbavte svoju tvár kozmetiky a nepoužívajte žiadne produkty slnečnej ochrany

UV žiarenie v soláriách neobsahuje takmer žiadne škodlivé žiarenie typu UV “B” a UV “C” na rozdiel od priameho slnečného svetla

počas opaľovania v soláriu používajte vždy dodávané ochranné okuliare a odporučenú solárnu kozmetiku, ktorú si je možné zakúpiť vo Fitness bare

Masáže

Stolný tenis